Мета вивчення дисципліни – формування системи знань про сутність і методологію організації та планування діяльності підприємств як основи підприємницької діяльності виробництв у ринкових умовах господарювання, базових категорій маркетингу, методологічних аспектів організації маркетингової діяльності та її пріоритетів у сучасних умовах, щодо особливостей маркетингу у галузі надання автотранспортних послуг. 

     Завданнями навчальної дисципліни, що мають бути вирішеними у процесі її вивчення, є освоєння основних понять, систем, методів і форм організації, планування та маркетингової діяльності підприємств; набуття практичних навичок розв’язання конкретних організаційних завдань; формування вмінь творчого підходу до економічних проблем в області організації, планування та маркетингу підприємств, пошук шляхів удосконалення їх діяльності.

У результаті вивчення дисципліни студент повинен:

знати:

– предмет і значення курсу «Організація та планування підприємств, маркетинг автотранспортних підприємств»;

– основи планування на автомобільному транспорті;

– планування собівартості продукції, виробничої програми АТП, матеріально-технічного забезпечення, праці та заробітної плати;

– оперативне планування;

– організацію економічної ефективності на підприємствах автотранспорту;

– сутність, завдання, принципи та функції маркетингу;

– основні види та сфери застосування маркетингу;

– основні категорії та концепції маркетингу;

– комплекс маркетингу та його специфіку у сфері надання автотранспортних послуг;

вміти:

- обчислювати показники виробничої програми;

- розраховувати собівартість автотранспортних перевезень;

- визначати необхідну кількість вантажного і пасажирського автотранспорту;

- визначати фінансові показники та обчислювати показники економічної ефективності на автотранспортному підприємстві;

- вирішувати питання оперативного планування на АТП;

- досліджувати ринки, товари, споживачів, конкурентів та визначати конкурентоздатність товарів/послуг;

- розробляти заходи стимулювання збуту, організовувати пропаганду і рекламу;

- розробляти стратегію та тактику маркетингової діяльності підприємства в ринкових умовах;

- прогнозувати результати роботи підприємства на ринку;

- оцінювати результативність маркетингу на основі аналізу витрат, прибутку й показників рентабельності діяльності транспортного підприємства.