Мета вивчення дисципліни – формування системи знань про сутність і методологію організації та планування діяльності підприємств як основи підприємницької діяльності виробництв у ринкових умовах господарювання, базових категорій маркетингу, методологічних аспектів організації маркетингової діяльності та її пріоритетів у сучасних умовах, щодо особливостей маркетингу у галузі надання автотранспортних послуг.
Завданнями навчальної дисципліни, що мають бути вирішеними у процесі її вивчення, є освоєння основних понять, систем, методів і форм організації, планування та маркетингової діяльності підприємств; набуття практичних навичок розв’язання конкретних організаційних завдань; формування вмінь творчого підходу до економічних проблем в області організації, планування та маркетингу підприємств, пошук шляхів удосконалення їх діяльності.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
– предмет і значення курсу «Організація та планування підприємств, маркетинг автотранспортних підприємств»;
– основи планування на автомобільному транспорті;
– планування собівартості продукції, виробничої програми АТП, матеріально-технічного забезпечення, праці та заробітної плати;
– оперативне планування;
– організацію економічної ефективності на підприємствах автотранспорту;
– сутність, завдання, принципи та функції маркетингу;
– основні види та сфери застосування маркетингу;
– основні категорії та концепції маркетингу;
– комплекс маркетингу та його специфіку у сфері надання автотранспортних послуг;
вміти:
- обчислювати показники виробничої програми;
- розраховувати собівартість автотранспортних перевезень;
- визначати необхідну кількість вантажного і пасажирського автотранспорту;
- визначати фінансові показники та обчислювати показники економічної ефективності на автотранспортному підприємстві;
- вирішувати питання оперативного планування на АТП;
- досліджувати ринки, товари, споживачів, конкурентів та визначати конкурентоздатність товарів/послуг;
- розробляти заходи стимулювання збуту, організовувати пропаганду і рекламу;
- розробляти стратегію та тактику маркетингової діяльності підприємства в ринкових умовах;
- прогнозувати результати роботи підприємства на ринку;
- оцінювати результативність маркетингу на основі аналізу витрат, прибутку й показників рентабельності діяльності транспортного підприємства.
- Викладач: Дудка Уляна