Навчальна практика з біології розрахована згідно навчального плану для студентів спеціальністі: «101 Екологія» загальним обсягом 60 годин і в основному тривалістю 10 днів.

Мета навчальної прктики з біології полягає у формуванні в студентів природничо-наукової компетентності шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про закономірності функціонування живих систем, їх розвиток і взаємодію, взаємозв’язок із довкіллям; розуміння біологічної картини світу та цінності таких категорій, як життя, природа, здоров’я; свідомого ставлення до природи як універсальної, унікальної цінності; застосування знань з біології  у повсякденному житті, оцінювання їх ролі для сталого (збалансованого) розвитку людства, науки та технологій. 

Досягнення зазначеної мети передбачає вирішення таких завдань:

– оволодіння студентами термінологічним апаратом з біології, засвоєння предметних знань та усвідомлення суті основних законів і закономірностей, що дають змогу зрозуміти неперервність життя та його нерозривний зв'язок з довкіллям;

– розуміння універсальності функціональних ознак життя, принципів та вимог підтримання життєдіяльності організму;

– встановлення міжпредметного, внутрішньоциклового та міжциклового зв’язку загальної біології з метою формування в учнів гуманістичних поглядів на природу, сучасних уявлень про її цілісність і розвиток;

– набуття досвіду пошуково-дослідницької діяльності та уміння представляти отримані результати;

– використання набутих знань, навичок та умінь у повсякденному житті для оцінки впливу факторів довкілля, наслідків своєї діяльності для збереження власного здоров’я та безпеки інших людей;

– розвиток особистої відповідальності за стан довкілля, формування ціннісних орієнтацій на збереження природи, розуміння необхідності узгодження стратегії природи і стратегії людини на основі ідеї універсальності природних зв'язків та самообмеженості, подолання споживацького ставлення до природи.

За результатами проходження практики студент повинен:

знати: правила поведінки в природі та техніку безпеки; назви типових рослин і тварин, рослинні угруповання своєї місцевості; пам'ятки природи; рідкі та зникаючі види рослин і тварин світу, України та своєї місцевості; знати будову, принцип дії метеорологічних приладів та вміти користуватися ними; проводити спостереження за погодою (температура, вологість, тиск, напрям і сила вітру); розрізняти сезонні зміни у живій і неживій природі;

вміти: проводити спостереження та опис об'єктів і явищ живої та неживої природи; пізнавати об'єкти і явища неживої природи; користуватись простішими приладами для орієнтування і вимірювання на місцевості; проводити спостереження за погодою; впізнавати рідкісні та зникаючи види рослин і тварин; виявляти природні взаємозв'язки; оцінити вплив людини на природні явища, прогнозувати їх наслідки; дотримуватись правил поведінки при особистому спілкуванні з природними об'єктами і їх комплексами в усіх видах діяльності; пропагувати ідеї турботливого ставлення до природи. Навчальні практики - це поєднання вивчення природи з практичною діяльністю з її охорони.