
Дисципліна спрямована на ознайомлення здобувачів освіти із сучасними підходами до організації та функціонування системи соціальних послуг в Україні. У курсі розглядаються основні принципи, напрями, суб’єкти та інституції, що забезпечують підтримку різних категорій населення в складних життєвих обставинах. Студенти дізнаються про види соціальних послуг, нормативно-правову базу їх надання та практичні аспекти діяльності установ соціальної сфери. Вивчення дисципліни допоможе сформувати розуміння важливості ефективної системи соціальних послуг для забезпечення добробуту та соціального захисту громадян.

Курс спрямований на формування у здобувачів вищої освіти уявлень про
психологічні та педагогічні аспекти і проблеми реабілітації та покликаний
допомогти у їхньому становленні як майбутніх фахівців, зокрема підготуватися
до роботи в сучасних умовах. Робиться акцент на набутті практичних навичок у
роботі з різними категоріями клієнтів, на розумінні ролі психолога у процесі
соціальної реабілітації, яка включає розуміння когнітивних особливостей та
ідентифікацію потреб клієнтів, всебічне врахування його життєвої ситуації,
розробку індивідуального плану реабілітації, координацію роботи з іншими
спеціалістами (соціальними працівниками, медиками, реабілітологами і т.п.), а
також моніторинг і оцінку ефективності реабілітаційних заходів.
Мета курсу:
Ознайомити студентів з теоретичними основами та практичними аспектами соціального страхування та пенсійного забезпечення. Надати студентам розуміння сучасних систем соціального захисту, їх ролі в суспільстві та економіці. Сформувати у студентів навички аналізу законодавства та практики у сфері соціального страхування, а також здатність до розв’язання практичних завдань, пов’язаних з обчисленням страхових внесків та пенсій.

У Національній доктрині розвитку освіти визначено першочергові завдання педагогічної науки та сучасної школи щодо різнобічного розвитку та соціальної адаптації особистості у сприятливих соціальних умовах. Соціальна педагогіка як галузь педагогічного знання вирішує ці завдання через дослідження теоретико-методологічних основ соціально-педагогічної діяльності, обґрунтування нової парадигми соціалізації та соціального виховання особистості, розробки інноваційних технологій впливу на особистість та її оточення.

З метою оволодіння системою наукових знань про політичне життя та суспільно-політичні процеси в структуру гуманітарної освіти у вищих навчальних закладах України введено викладання навчальної дисципліни — політології, найважливішою функцією якої є формування політичної культури суспільства.